י"א היסטוריה – מטלה ראשונה – 1941-1933

המטלה עוסקת בשנים 1941-1933 בגרמניה ובפולין, וכוללת את כל תחומי החיים במדינות הללו בשנים הללו. שימו לב כי אתם עושים עבודתכם במסגרת דיון בשנים אלה. אם כל תהיה העולה אצלכם, אתם מוזמנים להתייעץ עם צוות היסטוריה.

נזכיר, השאלה הפוריה, שתחתה צריך לכתוב את העבודה היא:

הנחיות העבודה:

שלב ראשון:

  1. להגדיר שאלת-חקר בהיסטוריה תחת שאלה פוריה זו.
  2. להגדיר "מגרש-משחקים" מדויק ומצומצם לשאלת-החקר.
  3. להסביר בשתי פיסקאות מדוע לדעתכם שאלה זו חשובה.

שלב שני:

  1. ביחד עם המורה, לאתר מקורות קצרים העוסקים בשאלת-החקר בתוך מגרש-המשחקים. לדוגמה: אם בחרתם שאלת חקר העוסקת בהיפוך התפקידים המשפחתי בגטו וכמגרש משחקים בחרתם בגטו ורשה, אל תחפשו מקורות העוסקים בפעילות תנועות הנוער בצרפת הכבושה.
  2. כתבו רקע בן 250 מילים על "הסיפור ההיסטורי" שאתם מאתרים במקורות. הקפידו בו לציין בהרחבה את חמשת הנתונים הבאים: מתי, מקום, מי הפועלים בסיפור, מדוע פועלים כפי שפועלים (מה מחייב אותם / גורם להם / מושך אותם / מפחיד אותם לפעול בדרך מסוימת), מה ההתרחשות בסיפור / מה הם עושים).
  3. הצביעו על צמתי-החלטה אנושיות העולים מהמקורות שלכם, ונתחו אותם (מה יכלו לבחור, מה המחיר הפוטנציאלי של כל בחירה, מה משפיע על ההחלטה – פחד, חקיקה, וכו').
  4. הציגו את ההחלטה שהתקבלה בסופו של דבר במקורות שמצאתם, והסבירו את הגורמים שהיו לאותה החלטה.
  5. נסו באמצעות המקורות להציג תשובות אפשריות לשאלה ששאלתם. תנו דוגמה היסטורית / מן המקורות שקראתם לביסוס כל אחת מהתשובות האפשריות שהעלתם.

שלב שלישי:

  1. הצביעו על סיפור אחד / תהליך אחד שסיפרתם בעבודה שלדעתכם מעניין במיוחד.
  2. הסבירו למה עניין אתכם.
  3. כתבו במשפט בודד האם הייתם מעוניינים להציג סיפור זה ותובנותיכם או שאתם מעדיפים להציג את פירות עבודה 2. התשובה לשאלה זו אינה מחייבת.

עניינים טכניים:

א. הגשה: עד יום א', 29/11/2015 – במייל המשו"בי.

ב. התייעצו, התייעצו, התייעצו. אם אתם רוצים – אפילו שלחו פיסקאות אלינו לקבלת משוב והערות.

בהצלחה!

14 תגובות בנושא “י"א היסטוריה – מטלה ראשונה – 1941-1933

  1. עדי אלקיים

    שאלה-כיצד ענו אנשי החינוך בגטו ורשה על שאלות הילדים בנוגע למצב הקיים?

  2. אלון סרט

    היי גל חשבנו בשיעור על השאלה – "כיצד מערכת התעמולה הנאצית השפיעה על הנוער הגרמני "

  3. שי שזו

    חשבתי לעשות את העבודה על הנוער הנאצי ששיתף פעולה ולא הבין שמשהו לא בסדר עם המנגנון הנאצי

  4. גלי נוי

    כיצד הצליח היינריך הימלר לשמור על אנושיותו בזמן שהשמיד מאות אלפי יהודים ?
    מגרש משחקים: מכתביו לאישתו.

  5. נעה נוי

    כיצד פעלו תנועות הנוער ____ בגטו __ כדי לסייע לנוער לשמור על רוחו? יש עדיפות לתנועת בני עקיבא.

  6. אור שחם ושחר רייס

    מה הייתה התרומה של הילדים לחיים בגטו? (היפוך התפקידים המשפחתי) לא בחרנו עדיין מגרש משחקים מפורט, נשמח אם תעזור בזה..

  7. מיה סלע ונועה טנא

    השאלה שלנו- כיצד היודנראט סייע לילדים שנותרו בודדים בגטו?
    לא בחרנו גטו ספציפי…

  8. גב וצור

    שאלת חקר1 :"כיצד הגרמנים תפסו את רגשות היהודים העומדים מולם "
    שאלה 2 :"כיצד הצליחו היהודים במהלך המלחמה בגטו וורשה להקים ארגון צבאי יהודי הנלחם בפעולות הגרמנים" ? (1940)

  9. נעם גוטמן

    הנושא שלי זה קשרים בין גמרנים ליהודים בשנות השלושים,
    ושאלה עוד אין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *