המטלה עוסקת בשנים 1945-1941 בגרמניה ובפולין, וכוללת את כל תחומי החיים במדינות הללו בשנים הללו. שימו לב כי אתם עושים עבודתכם במסגרת דיון בשנים אלה. אם כל תהיה העולה אצלכם, אתם מוזמנים להתייעץ עם צוות היסטוריה.
נזכיר, השאלה הפוריה, שתחתה צריך לכתוב את העבודה היא:

הנחיות העבודה:
שלב ראשון:
- להגדיר שאלת-חקר
בהיסטוריה תחת שאלה פוריה זו. - אם זה עוזר לכם, להגדיר "מגרש-משחקים"
מדויק ומצומצם לשאלת-החקר. - להסביר בשתי פיסקאות מדוע לדעתכם שאלה זו חשובה.
שלב שני:
- ביחד עם המורה, לאתר מקורות קצרים העוסקים בשאלת-החקר בתוך מגרש-המשחקים. לדוגמה: אם בחרתם שאלת חקר העוסקת בהיפוך התפקידים המשפחתי בגטו וכמגרש משחקים בחרתם בגטו ורשה, אל תחפשו מקורות העוסקים בפעילות תנועות הנוער בצרפת הכבושה.
- כתבו רקע בן 250 מילים על "הסיפור ההיסטורי" שאתם מאתרים במקורות. הקפידו בו לציין בהרחבה את חמשת הנתונים הבאים: מתי, מקום, מי הפועלים בסיפור, מדוע פועלים כפי שפועלים (מה מחייב אותם / גורם להם / מושך אותם / מפחיד אותם לפעול בדרך מסוימת), מה ההתרחשות בסיפור / מה הם עושים).
- הצביעו על צמתי-החלטה אנושיות העולים מהמקורות שלכם, ונתחו אותם (מה יכלו לבחור, מה המחיר הפוטנציאלי של כל בחירה, מה משפיע על ההחלטה – פחד, חקיקה, וכו').
- הציגו את ההחלטה שהתקבלה בסופו של דבר במקורות שמצאתם, והסבירו את הגורמים שהיו לאותה החלטה.
- נסו באמצעות המקורות להציג תשובות אפשריות לשאלה ששאלתם. תנו דוגמה היסטורית / מן המקורות שקראתם לביסוס כל אחת מהתשובות האפשריות שהעלתם.
שלב שלישי:
- הצביעו על סיפור אחד / תהליך אחד שסיפרתם בעבודה שלדעתכם מעניין במיוחד.
- הסבירו למה עניין אתכם.
- כתבו במשפט בודד האם אתם מעוניינים להציג עבודה זו את את העבודה הראשונה.
עניינים טכניים:
א. הגשה: עד יום ה', 14/1/2016 – במייל המשו"בי.
ב. התייעצו, התייעצו, התייעצו. אם אתם רוצים – אפילו שלחו פיסקאות אלינו לקבלת משוב והערות.
בהצלחה!