סיבתיות כפולה

על-פי האמונה המשתקפת בסיפורי המקרא לכל דבר שקורה בעולם יש סיבה. לדברים מסוימים יש סיבה כפולה, אנושית ואלהית. הסיבה שאנשים נותנים למעשיהם מן המניעים שלהם אינה בהכרח הסיבה שאלהים מתכוונן אליה, גם אם התוצאה היא אותה תוצאה.

לדוגמא: פילוג הממלכה התרחש מסיבה אלהית – הליכתו של שלמה אחר פיסלי נשותיו הנכריות בערוב ימיו, ומסיבה ארצית – קיפוחם של תושבי הצפון בהיבט הכלכלי והפולחני, והשינויים הרבים מאוד שערך שלמה בממלכה בזמן קצר שמהם היה מי שנפגע.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>