שלום לכל כיתה י"א 2.
המטלה השלישית, והאחרונה במחצית זו, עוסקת כולה באנשים בשואה, אך היא נוגעת בשלושה מתוך התחומים שלמדנו במהלך המחצית, ובהיבט זה היא הכנה טובה למבחן. יש להגיש את העבודה ביום ו', 17/1/2013. אין להעתיק תשובות, משפטים או פיסקות ממקורות כלשהם, אלא אם מדובר במשפטים של דמויות היסטוריות או חוקרים, ובמקרים כאלה לשים אותם במרכאות ולציין את המקור. מותר להשתמש (לא להעתיק) בכל חומר עזר שהוא, ובלבד שתציינו את המקור. ניתן להגיש את העבודה בזוגות, ובמקרה כזה אשב עם שניכם לשיחה קצרה על העבודה שבסיומה אתן את הציון.
ולעבודה…
חלק ראשון – חיי היהודים בגטו:
קראו עמ' 193-204 ענו על השאלות הבאות:
א. על פי התעודה המופיעה בעמוד 198 בצד שמאל, מהן הבעיות העיקריות עמן מתמודד הגטו על פי הקטע?
ב. לפי אותה התעודה, הסבירו מהן הסיבות העולות מן הקטע לפיו לא הייתה יכולת התמודדות באותו שלב עם הבעיות המתעוררות.
חלק שני – היודנראט וההשמדה:
קראו עמ' 226- 233 וענו על השאלה המופיעה בעמ' 233 תחת התעודה על פקודת הגירוש של יהודי גטו ורשה מצד שמאל.
חלק שלישי – דפוסי תגובה של האוכלוסיה הכללית בארצות הכבושות:
בסרט בו צפינו, "באפלה", נראים בבירור שלושת דפוסי התגובה עליהם למדנו של האוכלוסיה הכללית בארצות הכיבוש. הציגו באמצעות הסרט את שלושת דפוסי התגובה, ואת המניעים לכל אחד מהסוגים כפי שהם נראים באמצעות הדמויות בסרט. כמובן – ניתן ואף מומלץ להיעזר במקורות נוספים אודות הדמויות, לדוגמה, שמו של הגיבור – Leopold Socha.
בהצלחה!