י"א 2: מטלת כיתה ותרגול – תגובות היהודים לקורותם בזמן השואה

שלום לכל תלמידי י"א 2!

היום נסיים את עיסוקנו בדפוסי התגובה השונים של היהודים לקורותם במהלך השואה.

מי שצריך להיזכר בדפוס שאני הצגתי אתמול באופן חלקי, המרד בגטאות, המצגת נמצאת כאן.

בסרט "הפסנתרן" ישנו קטע בו רואים את גיבוריי הסרט עובדים בגטו בעבודות שונות לטובת משק-המלחמה הגרמני. הסתכלו החל מדקה 54 ועד 1:01:

במה לפי הסרט מתבטא היותו של הגטו "גטו פרודוקטיבי"? מה עשוי היה לדחוף אנשים להיות חלק ממערכת ה"גטו הפרודוקטיבי"? הסבירו מהן הדילמות הכרוכות בהשתתפות או ארגון ה"גטו הפרודוקטיבי".

קראו את התעודה כאן, כרוז שפירסם היודנראט בגטו ביאליסטוק. בספטמבר 1941. מה מנסה ליצור היודנראט של ביאליסטוק על-פי הכרוז? מהם הקשיים העומדים בפני התארגנות מסוג זה?

קראו כאן, את דבריו של ראש היודנראט בגטו ביאליסטוק. איזה סוגי פעולות הוא מזכיר שערך היודנראט? כיצד הוא מסביר ביצוע פעולות אלה? איזה דילמות היו בהפעלת פעולות אלה?

הסתכלו בצילומים המופיעים בארכיון צילומים זה. כולם צולמו בגטאות. איזה סוגים של התמודדות נראית בצילומים? מהם התנאים ההכרחיים לקיום התמודדות מסוג זה? מהן הדילמות הכרוכות בהתמודדות מסוג זה?

עיינו בכתבה הבאה, מעיתון מעריב מה-22/6/1955:

מהי התפיסה ההיסטורית של הכותב בעיתון כלפי פועלם של היודנראט? באיזה אור הוא רואה פועלם של היונדראט?

ממה שלמדתם עד כה: חוו דעתכם על תפיסה היסטורית זו של היודנראט. השתמשו לביסוס דעתכם על שלושה נתונים היסטוריים כבחירתכם. חוו דעתכם כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *