שלום לכל כיתה י"א!
לפני תחילת מטלת היום הזה, עברו על מצגת התזכורון.
כמובן – מי שיש לו דברים שהוא לא זוכר נדרש להקפיד הקפדה יתרה כשהוא עובר על התזכורון.
בקרב האוכלוסיה הכללית בארצות שהיו תחת הכיבוש הנאצי מוכרים שלושה דפוסי תגובה עיקריים לרצח היהודים:
1. השתתפות ברצח.
2. עמידה מהצד.
3. הצלה.
נסו להגדיר בקבוצתכם כל אחת מהקבוצות, ולהעריך מה המניעים האפשריים לכל אחד מדפוסי התגובה.
אספו פרטים על חסיד אומות עולם אחד ומקומי אחד (לא גרמני) שבחר להיות שותף פעיל ברצח. עמדו על ההבדלים ביניהם באמצעות טבלה. התייחסו לפחות לנקודות הבאות:
א. מקום ההתרחשות (ארץ ואזור)
ב. רקע דתי וחברתי.
ג. מניעים לדרך בה פעל.
מאמין בכם בכל ליבי,
גל
דוגמאות לדפוס תגובה אחד של אוקראינים בשטח שנכבש על-ידי גרמניה מופיעות בעמוד 15 בקישור: http://www.yadvashem.org/odot_pdf/Microsoft%20Word%20-%201153.pdf
אתם יכולים להשתמש בו.
עוד שני דפוסי תגובה (באותו מאמר) אפשר לראות כאן:
http://www.yadvashem.org/yv/he/righteous/stories/ulma.asp
ועל דפוס תגובה של רומנים שהיו תחת כיבוש:
http://www.yadvashem.org/odot_pdf/Microsoft%20Word%20-%201356.pdf
על דפוס ההצלה אני בטוח שתדעו למצוא חומר לבד….