י"א 2 היסטוריה – מטלת הגשה ראשונה

שלום לכולם!

ראשית, כדי לבצע את המטלה:

1. חזרו על תוצאות מלחמת העולם הראשונה והשפעתן. ניתן לחזור עליהן באמצעות הסיכום שלי (כמובן כשקוראים אותו יש לקרוא את כל קטעי המקור המופיעים בו, לראות את הסרטון, ולוודא שאתם יודעים לענות על שאלות הביניים המופיעות בו!).

2. צפו בסרטון על תוצאות מלחמת העולם הראשונה כאן.

3. עברו על הסיכומים שלכם לעקרונות האידיאולוגיה הנאצית, או לסיכום שלי משנה שעברה המופיע באתר כאן.

ועכשיו – המטלה:

א. צפו בתמונה הבאה:

זוג מעורב מושפלים בידי גרמנים. הנוצריה מחזיקה שלט בו נכתב: "אני חזירה גדולה, ואני מודה ששכבתי עם יהודי"

הסבירו איזה עקרון באידיאולוגיה הנאצית בא לידי ביטוי באירוע המצולם בתמונה, וכיצד הוא בא לידי ביטוי. הסבירו זאת בהרחבה! הסבירו על-פי אותו עקרון באידיאולוגיה מדוע נהגו המשפילים כפי שנהגו.

ב. כתבו מכתב המנוסח בגוף ראשון, של גרמני בדוי המזדהה עם האידיאולוגיה הנאצית. במכתבכם השתמשו בלפחות שני נתונים היסטוריים (לדוגמה: ההפסד במלחמה ואגדת ה"סכין בגב האומה" / התקווה שהכזיבה מהמלחמה / החוזה המשפיל וכו'). הקפידו כי מכתבכם יהיה באורך 250 מילים לפחות. הקפידו להסביר מדוע האירועים ההיסטוריים שציינתם מובילים את הכותב לאמונה בעקרון כזה או אחר באידיאולוגיה הנאצית.

הוראות כלליות:

1. את העבודה יש להגיש במייל: galme@galme.org.il או במשו"ב עד יום רביעי, 9/10/2013 לפני השיעור. כל יממת איחור ממועד זה תגרור הורדה של 3 נקודות.

2. ניתן לפנות אלי באמצעות השרשור כאן מטה, במייל או בטלפון. בכל מקרה "לא הבנתי" לא יתקבל כתירוץ לאי-הגשה או הגשה מאוחרת. אני ממליץ לכם לשרשר שאלות ותגובות אחד לשני כאן למטה – הרבה פעמים אחרים נתקלים באותן בעיות.

3. מותר לעבוד ואף להגיש את העבודה בזוגות (לא יותר!). אולם – מי שמגיש בזוגות צריך לדעת שאשב עם כל אחד מבני הזוג לשלוש דקות למעין שיחה על העבודה, כדי לוודא ששניכם עבדתם ולמדתם.

4. מותר להיעזר בכל חומר עזר שהוא, ובלבד שתציינו בעבודה במה השתמשתם.

בהצלחה,

גל

4 תגובות בנושא “י"א 2 היסטוריה – מטלת הגשה ראשונה

  1. ראם ועדי

    גל היי,
    לדעתנו , סעיף ב' של השאלה בעבודת ההגשה שנתת לנו לא ראויה מפני שאנחנו חושבות שזה לא יפה לבקש מאיתנו לכתוב בעד האידיאולוגיה הנאצית, איך אפשר???? אנו העם היהודי לא מסוגל לחשוב במוחינו ובמחשבותינו על מילות הזדהות עם היטלר ועם האידיאולוגיה הנאצית והנוראית שלו!
    בתודה
    ראם ועדי.

  2. admin מאת

    שלום, (קראו עד הסוף, יש אבל בסוף!)
    ראשית, כדי להבין טוב אידיאולוגיה ומצבים קיצוניים בהיסטוריה, אנחנו כהיסטוריונים צריכים "להיכנס לראש" של הדמויות ההיסטוריות. רק כך נבין תהליכים, רעיונות שעלו (גם אם מזעזעים, אני מסכים), וכו'.

    א-ב-ל:
    אני מקבל את הקושי, ולכן: מי שמזדהה איתו יכול לשנות את המטלה כך:
    לכתוב כתבה של כתב שהיה נמצא אז, בה הוא מראיין דמות נאצית בדויה ומנסה בראיון להבין מדוע אותה הדמות מסכימה עם האידיאולוגיה הנאצית. יש להציג בכתבה לפחות שני נתונים היסטוריים (שהמרואיין אולי מזכיר ככאלה שגרמו לו להזדהות עם האידיאולוגיה הנאצית). המשך כמו שרשום במטלה. מותר שהכתב יבקר בכתבה את הדמות או אף יקשה עליה בשאלות, כרצונכם.
    זו לא חלופה קשה יותר לעבודה, רק מעט שונה.

  3. admin מאת

    טיפ:
    אפשר שהכתב יסקר את ההשפלה שנראית בתמונה בסעיף א' (אך לא חובה) והמרואיין שלו יהיה אחד המשפילים, לדוגמה. (כמובן – זוהי רק אפשרות).

    גל

  4. עמית טחן

    שלום גל,
    בשאלה ב. צריך לכתוב לדוגמה: ההפסד במלחמה ואגדת ה"סכין בגב האומה" / התקווה שהכזיבה מהמלחמה / החוזה המשפיל וכו'.
    לא כתוב לי במחברת וקשה להביא נתונים על זה. אתה יכול בבקשה להעלות את כל המצגות והסיכומים מהשיעורים?
    תודה רבה עמית טחן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *